söndag 10 april 2011

Tio minuter....en kvart....

Ikväll har det bakats pizza här hemma. Lilla minikocken hjälpte till och alla fick själva välja vad som skulle vara på pizzan.

Två kockar gör den bästa pizzan.


Mycket ost måste det vara på.
 
Det färdiga resultatet.
Smaken är som baken, den är delad
M vill ha lök och tomat och otäcka svampar på sin pizza medan jag är mer av en fetaost tjej.
De otäcka svamparna är champinjoner, men alla svampar som inte är kantareller är otäcka enligt mig.
Vi lyxade till det och hade oxfilé på också för vi hade en alldeles lagom liten bit för det ändamålet i frysen.
Bea fanns kvar sedan i går så självklart klickade jag på det också, Mmmmmmmmm.
När jag frågade E vad han ville ha på sin pizza fick jag inte helt otippat svaret korv och så fick det bli.

Fetaost och Hot Dog blir en pizza helt i E´s smak.
Det var allt från Pizzeria Gräddhyllan för denna gång, nu är det söndagsslapp i soffan som gäller.

2 kommentarer:

  1. Tänkte jag skulle försöka göra att litet inlägg i din blogg, se om jag lyckas...

    Pizzan ser verkligen MUUUUUMSIG UT!! //Malin

    SvaraRadera