tisdag 1 mars 2011

I´m hooked

Det här är pinsamt men jag måste komma ut.....
Hej! Jag heter Anna och jag är en Farmville missbrukare...
Heeeeej Aaaanna!! (tänk er ett tjugotal personer som säger det när det sitter i en ring).

Egentligen är jag en före detta FV missbrukare, jag tog mig ur mitt missbruk, jag var stark.
Bra gjort tänker ni nu, eller jag hoppas det i alla fall för det är ju jättebra att sluta med ett missbruk.

Jag kanske ska berätta vad Farmville är för den enstaka person som möjligtvis läser min blogg och inte vet vad det är. Sannolikheten för att det ska inträffa är i princip lika med noll men vad sjutton jag gillar ju att skriva så varför inte. Dessutom skriver jag ganska fort så det är snart gjort.


Farmville är ett datorspel som personer med konto på Facebook kan spela. Spelet lanserades i juni 2009 och har blivit den största externa applikationen på Facebook, med hela 83 060 037 användare (8 april 2010). 
När man via Facebook installerat applikationen och startat upp den får man en meny där man väljer vilket kön ens spelkaraktär ska ha och hur denne ska se ut. Detta går att ändra när som helst senare under spelet.
Man kan via sin lista med vänner på Facebook lägga till andra som spelar Farmville som sina grannar. Att ha grannar i spelet innebär att man kan besöka deras gårdar för att se hur de byggt, men också att man kan skicka presenter till varandra vilket är en klar fördel i avancerandet. Farmville är ett socialt spel på det sättet eftersom ens vänner ser hur man avancerar samt att det finns flera fördelar med att ha flera vänner som spelar.




Det där gick ju jättesnabbt, speciellt eftersom att jag kopierade texten från Wikipedia.
Man kan säga att FV är ett spel där det gäller att skaffa sig en stor och snygg gård, Me like.
Det var så pyssligt och det fanns massa fina saker att köpa. Det var min egendom som jag fick inreda och bestämma över och ta hand om... My precioussssss!

Ehh oj, det känns som att jag förlorade mig själv för en stund där.

Det är väl lätt så för en missbrukare, ni vet en gång missbrukare alltid missbrukare.

Med det sagt så börjar jag inse nu att för en föredetta Farmville missbrukare är det högst olämpligt att börja spela

SMURFVILLE :-D

Det är tungefär samma sak fast det är en Smurfby man bygger upp. Man har en massa slavsmurfar som bygger och odlar och det är jag som styr dem med min Ipad. Jag är typ Smurfguden, det finns en gammelsmurf i spelet fast det är jag som är den egentliga gammelsmurfen.


Jag fick nys om spelet av en slump och jag känner att jag redan är lite hooked.
Jag skyller på att E tycker det är kul, ja men förstår ni jag skyller på min treåriga son.
Jag är så trasig ;-)

Nä nu måste jag sluta för jag har lite ärtor att skörda och så tror jag att snickarsmurfen byggt färdigt huset jag bad han om också, måste inspektera.

Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar