måndag 14 mars 2011

CSI

Sitter och kollar på CSI New York och kan inte låta bli att undra varför det måste vara så sjukt detaljerat. Jag har inget behov av att se en obduktion i detalj. De enda som kan ha intresse av det är obducenter och de får ju se det på jobbet. Det är klart att det kan finnas andra som också har ett intresse men det känns osunt så de är nog bättre att inte visa då.
Vid flertal tillfällen har jag sett dem stå och ösa ur magen med en soppslev, riktigt osmakligt. Det är också ganska osmakligt att jag skriver om det i min blogg så det ska jag genast sluta med.

En annan sak som är lite rolig med CSI, speciellt Miami är att tjejerna alltid åker till brottsplatser i värsta outfiten. Vit kostym och stilettklackar känns inte som den ultimata stassen för att dammsuga en brottsplats. Kriminalteknikerna är så galet smarta också, de kan allt, verkligen allt. Tänk att få vara så smart, om jag vore som dem skulle jag kunna berätta för Mattias vad han har ätit till lunch bara genom att titta på han. Ungefär så här, du ser galet fräsch ut idag, du har käkat en räksallad. Eller så här, du ser lite flottig ut så idag har du käkat en tallrik pommes med biff och bea till. Så smarta är dem, jag lovar.

I Miami serien har helt plötsligt Calleigh deporterats till att uteslutande arbeta i labbet, bakom en bänk. Nu råkar jag veta att Emily Procter som hon heter på riktigt är gravid men varför kan de inte skriva in det i serien, är inte det mindre konstigt. Hon är ju dessutom som en normal människa som går upp i vikt när hon är gravid så hon ser ganska annorlunda ut i ansiktet. Inte här då förstås, denna bild är för att ni ska veta vem jag pratar om.



Nåja strunt samma men när vi ändå är inne på ämnet så kan jag meddela att Emily födde en dotter i början av december (läste på hennes hemsida) som ska heta Pippa.
Jag tänker inte ens börja skriva om namnet för då kommer jag aldrig sluta. Det enda jag undrar är, låter det ens bra på amerikanska?!

Detta har varit ett fullkomligt ointressant och meningslöst inlägg om CSI som började för att jag inte vill se när de grävde i bröstkorgen på en död kvinna.

Nu går jag och sover istället.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar