måndag 23 januari 2017

Efterlängtat sideboard

Jag gillar ju saker som har som enda funktion att stå och vara vackra och fina. Sådana saker behöver då någonstans att stå. Det föll sig också att vi i tv-rummet behövde lite mera ljus. Inte en taklampa utan ett mildare ljus. På förekommen anledning bestämde jag att vi behövde ett sideboard. Mattias ville nog helst ha ett skåp eftersom att han har en stor kärlek till förvaring men det fick inte var en alldeles för stor pjäs så det blev bestämt att ett sideboard skulle införskaffas.
Det kan man tro att det ska vara lätt men så är inte fallet. Vi har hittat några fina men de har varit väldigt dyra, för dyra för att det ska vara värt det i dagsläget. Så min vana trogen tar jag min tillflykt till IKEA och hittade där ett sideboard som var billigare än billigast. Det kostar oss mer att köpa sushi till hela familjen.
Kanske inte riktigt men nästan i alla fall.
Jag kan väl ärligt säga att detta inte är mitt drömsidebord och det inte är omöjligt att det byts ut någon gång i framtiden men just nu är jag verkligen nöjd. Jag vill helst ha ett med en betongskiva men det får vänta. Det går åt en hel del pengar när man bygger hus och då är det omöjligt rent ekonomiskt att köpa allt man vill ha. Dessutom är jag av den tron att man behöver bo in sig för att verkligen veta hur man vill ha det och då känns det vettigare att inte lägga en förmögenhet på alla möbler.

Jag köpte också några växter som jag tycker passar min personlighet ganska bra ;-).

Tavlan kommer från Picassomuseet i Malaga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar