fredag 6 februari 2015

Fredagsmiddag med Fredagsmys och Fredagsfilmen

Hemma hos oss är det som i så många andra familjer heligt med fredagsmys.
Det serveras en middag som ska vara enkel att laga och som alla vill äta.

I kväll blev det BLT-Sandwich med pommes.



En annan fredagsrutin här hemma är att jag och barnen tittar på film. Mattias har kökstjänst och egen fixartid. Idag har han till exempel fixat en dimmer till lampan vi har ovanför matbordet i vardagsrummet. Det är bra, så att vi kan tända den utan att lysa upp hela området.

Fredagsbio denna afton blev Hundpensionatet.


Omtyckt film av oss alla även om vissa av oss fällde en tår eller två. Jag är ju en rätt blödig person som har nära till tårar. Elias är väl bekant med detta och har till och med börjat tråka mig lite för det. Alex däremot är i fasen att han inte riktigt vet hur han ska tolka det, han försöker trösta lite. Men jag förklarar så gott det går att jag faktiskt inte är ledsen på riktigt så han kommer nog också att vänja sig snart.

Nu är det snart läggdags men innan dess har jag lovat att besöka Elias bibliotek och Alex bageri så det är bäst jag sätter fart med det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar