måndag 21 mars 2011

Det här kommer att bli jobbigt...

Jag måste få igång min jobbdator. Det händer så mycket på jobbet just nu att jag känner att det vore bra att hänga med lite i svängarna. Därför måste jag kunna komma åt vårt Intranät samt komma åt min mail.
För att kunna göra det så måste jag ringa vår It-avdelning och få ett nytt lösenord.
För att jag över huvudtaget ska lyckas med detta måste jag först komma in i min dator och jag vet inte om jag kommer ihåg DET lösenordet. Jag har ännu inte vågat prova, jag tror att jag kanske, möjligtvis kanske kommer ihåg det, men jag känner långt ifrån någon större självsäkerhet här.
Det var längesedan jag använde den datorn, och jag är föräldraledig vilket per automatik reducerar antalet hjärnceller in action. Jag tror att jag har läst någonstans att hjärnan krymper när man är gravid. Jag måste ha läst det för jag skulle aldrig ha kommit på det själv. Jag vet inte hur lång tid efter graviditeten hjärnan är normal igen men jag känner mig rätt säker på att det tar längre tid än 6 månader i alla fall.

Som ni förstår känns detta uppdrag likvärdig med att bestiga Mount Everest för mig just nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar