lördag 26 mars 2011

Glöm inte Earth Hour i kväll

Jag funderar på att utse mig själv till lampvakt här i området.
Vi bor på höjden och har en ganska bra utsikt ut över området och kan således se ljuskällor som rimligtvis inte borde finnas där en kväll som denna. Eller rättare sagt så borde de inte finnas timmen mellan 20:30 och 21:30. Det jobbiga är att jag måste identifiera vilket hus det är, sedan måste jag komma på vilken gata huset ligger på, vilket faktiskt kan vara lite trixigt om huset ligger mitt i området där fler vägar korsar.
När jag identifierat vägen måste jag gå in på hitta.se och se om jag hittar ett nummer och därefter ringa.
Risken är att det kommer ta lite tid så vi får hoppas att det inte är så många som har lampor tända i kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar