torsdag 10 mars 2011

Jo just det...

Det var en väldig tur att Cupcakes blev så bra som de blev för det blev dyrt som attan.
Jag hade en liten present som väntade på vindrutan när jag kom ut från affären.

E: - Mamma vad står det på listan?
Jag: - Det står att mamma måste betala 400:-
E: - Ja ha....Mamma vad får du då då?
Jag: - Väldigt exklusiva cupcakes.........

De är som iglar, som svampar upp i jorden poppar de upp på den där parkeringen.
Jag lovar att de sitter gömda och bara väntar på att de ska dyka upp en förvirrad tvåbarnsmor med siktet inställt på cupcakesbak och därför glömmer den där förbenade p-skivan.
Jag är helt säker på att de finns en lite lätt sadistisk sida hos de som bötfäller bilar på en gigantisk parkering som inte ens är i närheten av halvfull. En GRATIS parkering dessutom Grrr.

Okej jag erkänner, egentligen tycker jag inte att det är fel att de bötfäller när man inte har en p-skiva för är det gratis så får man väl ändå göra det som åligger en, alltså sätta upp p-skivan.
Det som stör mig är att det kostar 400 SPÄNN!!!! Det är ju överhuvudtaget inte ens i närheten av i relation till brottet.
Jag glömde P-skivan för sjutton gubbar, jag har inte jagat pensionärer med skärbrännare, eller försökt köra över någon. Även om jag var bra sugen när jag åkte därifrån.

Vad hade hänt om jag hade parkerat in någon och faktiskt stått riktigt illa på riktigt. Hade jag hamnat i fängelse då.

Undra vilken outfit jag skulle välja i såfall......

Hmm...
Denna?....

Eller kanske denna?....

 Den här får det nog bli.....




Så fort jag kom hem började M surfa på automatiska p-skivor vilket jag inte alls kan förstå, det har ju bara hänt en gång..... att jag fått böter i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar