onsdag 16 mars 2011

Oh la la onsdag

Nu är det officiellt, onsdagar är min absoluta favorit tv dag.
It starts with "Halv åtta hos mig" som är min favorit "plocka i ordning i köket underhållning".
Därefter är det Sveriges Mästerkock som också är ett perfekt bakgrundsprogram när man pysslar med annat.
Klockan 21:00 börjar det och då måste man bänka sig i soffan för nu är det allvar.


Tätt efter, närmare bestämt 21:55 kommer ännu en läkarserie. En ny vid namn Off The Map

Onsdagar är alltså en orgie i läkarserier där den ena hunken efter den andra avlöser varandra.
Det kan inte bli så mycket bättre för en sådan som jag som i hemlighet har en liten önskan att få jobba som sjuksköterska men inte tål blod så det är bara att glömma. Ja läkare skulle väl vara ännu bättre men handen på hjärtat så skulle jag aldrig fixat studierna. Som om jag skulle fixat att plugga till sjuksköterska. Nä knappast det heller men jag har ju alltid min blodskräck att skylla på så det har ändå aldrig varit aktuellt.

Jag har inte så mycket att säga om Off the Map ännu då jag såg första avsnittet idag men Grey´s, det är andra bullar det. Grey´s är blodigt allvar (ganska bokstavligt talat faktiskt, vad lustig jag var nu va?), de är mina vänner, det som drabbar dem, drabbar mig, end of story. M tycker jag lever mig in lite väl mycket men vad vet han egentligen.

Wednesdays rules!! Yeaaaa!!

Nu ska jag ta mig samman, torka bort dreglet från mungipan och göra min plikt som hemmasköterska och kolla till min E så att han har handen högt. Det är min del av det glamourösa sjukvårdslivet det ;-).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar