onsdag 2 mars 2011

Mitt hjärta svämmar över

Ni som känner mig eller följer min blogg vet att jag och E den 7:e december var med och uppvaktade Ruth Edwards (fru till Robert G Edwards, nobelpristagare i medicin).

Vi var en liten tapper skara av föräldrar och barn som sjöng tipp, tapp och om pepparkaksgubbar.
Detta blev lite uppmärksammat av media och inte minst av Karolinska Institutets egen personaltidning.
Ungefär en dag efter så kom ett mail till alla oss som var med och man efterlyste föräldrar till den lilla pojke som hette Elias och klädd som en liten tomte.

Jag svarade att det borde vara min E det skrevs om och det visade sig att de ville ha med han på första sidan av tidningen KI Bladet.
De ville kolla att det var okej med oss.

För att säkerställa att det faktiskt var E på bilden så skickade chefredaktören framsidan till mig och jag höll på att smälla av. Mitt hjärta höll på att spricka av kärlek.
Jag var fortfarande otroligt rörd och känslosam efter vi hade varit där för det var så himla stort att få vara med och det betyder så mycket för oss och många andra.
När jag då öppnar mailet och får se denna bild så fann jag inte ord.
Det är en ära att min lilla pojke får pryda omslaget där det skrivs om mannen som gjorde det möjligt för oss att få bli föräldrar.
Jag är också med faktiskt, man ser lite av min vita tröja om man kollar riktigt noga ;-).

Min fina omslagspojke

Jag är en ganska stolt mamma måste jag väl erkänna, om ni nu inte förstått det redan :-).
När jag googlade KI Bladet på bildsök så hittade jag bilden även där.

För er som vill läsa artikeln i tidning eller bara se en större bild på min fina pojke kan göra det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar