lördag 19 mars 2011

Torsk på Tulpaner

Nu är det kväll och först nu hinner jag sätta mig ner. Egentligen har jag inte tid nu heller för jag ska placera in mina skor i mitt ny monterade skoställ i min nya garderob.

Måste berätta om min shoppingtur först.
På förmiddagen åkte jag i väg själv till


Jag älskar att åka i väg och handla på stormarknader själv. Det är inte så ofta jag är på Willy´s eftersom att den som finns här är så rörig. Dessutom får man stå så länge i kö för de som handlar där har så perverst mycket i sina kundvagnar och det är ofta för få kassor öppna. Men idag blev det Willy:s eftersom att omväxling förnöjer. Jag skulle köpa mjölk, fika, gröt och lite annat smått och gått till kylskåpet. Men det är så kul att gå runt och botanisera bland allt som finns i en stor butik.
Det första jag sprang på var dessa...

Vårfeeling i en vas

Jag älskar tulpaner, inte bara för att de är så fina utan för att de är ett vårtecken för mig. När tulpanerna kommer till butiken är våren i antågande. Helt ärligt vet inte jag när tulpanerna kommer till butikerna men det är i dessa tider jag först upptäcker dem i alla fall och vill ha dem hemma hos mig. När solen visar sig mer än en fikarast per dag.

När jag gick vidare kom jag fram till skorna och där hittade jag dessa..
Blixtenskor till E

De blev mycket uppskattade och skulle på med en gång. Superbilliga var de så jag slog två flugor i en smäll. Slit och slängskor som jag visste att E skulle älska.

Självklart kunde jag ju inte låta A vara utan present så han fick följande som var det nästa jag kom fram till.
Skedar i ganska läckra färger om jag får säga det själv.
Lite vårkänsla på dem också.
Nu var jag som sagt framme vid barnmaten och faktum är att jag faktiskt skulle ha lite av det som finns här. Gröt till A och fruktpuré och när jag botaniserade vid barnmaten blev det på samma sätt som det alltid blev när E var bebis. Jag hamstrar barnmat som att jag visste att en stor hungersnöd är i antågande.
Jag vet inte varför men jag älskar att kika runt bland burkarna och välja ut olika sorter.
Det är som att jag komponerar en meny till A. Som att jag själv lagar mat och bjuder han på det allra godaste och de mest spännande rätterna. 
Här finns det gott & blandat

Vilket så klart är att lura sig själv grundligt och även A för den delen för han får något färdigköpt junk helt utan näring om man får tro Sverker Olofsson, och det ska man nog göra fast med måtta. Ger man barnet välling och gröt så kompenserar det och allt är frid och fröjd. Nu svamlar jag bara för jag såg inte programmet utan har fått det återberättat. Nu lämnar jag det och återgår till min shoppingtur.

Vi skulle få fikagäster idag och jag har absolut inte hunnit med att baka så jag fick köpa fikabröd, vilket inte alls är ovanligt när vi får gäster för jag hinner sällan baka.
Dock piffade jag till det lite med hjälp av florsocker och pyntgelé 
















samt plockade fram de fina kopparna för de får jag så sällan chans att använda och tog därför tillfället i akt.

 
Varning! Ballerina lakrits är beroendeframkallande.


Inte nog med att jag köpte fin fina rosa tulpaner till mig själv så fick jag denna vackra skapelse som tack för att jag bakade kakmonster till R´s födelsedagskalas i söndags. 




Vilket jag gjorde med nöje men tackar förstås allra ödmjukast för dessa fina ROSA blommor :-).

En mycket trevlig dag med shopping på Willy´s och kafferep.
Samt lite bloggande med mycket bilder för jag tycker att det är ganska kul att fota också.

Tjingeling!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar