tisdag 19 juli 2011

Kycklingspett och Widellsåsen



Idag har det grillats i det fin fina vädret.
Kycklingspett med Widellsåsen som jag fick tipset om HÄR, och då jag är torsk på kalvfond i sås var jag tvungen att testa. Jag lade dock till en ingrediens och det var rosmarin. Jag tyckte att det passade eftersom att vi hade kyckling.
Till detta serverades en sallad gjord på Machésallad, coctailtomater, paprika och fetaost, lite GI style känns det som. Det är ju så inne med GI så då måste vi ju testa det förstås, eller så var det mer en slump men ändå.
Maten var i alla fall jättegod trots att den varit nere på golvet och vänt. Jag mitt NÖT ställde tallriken på en plats som inte var avsed att ställa en tallrik på vilket slutade med att tallriken tippade och föll till golvet. Meeen det är ju mitt eget golv så det var bara att plocka upp, lägga på ny sås och börja käka.
Det är inget som inte händer på en toppkrog heller så varför ska jag vara sämre.



I skrivandes stund håller E på att dansa loss som en galning till Allsång på Skansen och jag får troligen på nosen så det dänger om det nu men jag tänker ändå vara så tuff att jag sticker ut hakan och säger att Måns Zelmerlöw suger som programledare. Med risk för att låta väldigt gammal så måste jag säga att han är för ung, han har inte allsång i blodet. Alla skämt låter bara inövade och kommer sig inte naturligt på något sätt, han är lillgammal så det dänger om det och det är faktiskt inte bra trots hans snutfagra utseende. Ledsen men så är det och jag vet att jag ger mig på något som är fridlyst, åtminstone bland det kvinnliga delen av befolkningen men jag måste få lätta mitt hjärta.


Jag är ledsen men jag vill ha tillbaka ANDERS......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar