lördag 16 juli 2011

Nu är hon lugn igen

Hönsmamman här i hushållet fick en liten orosattack i går kväll. Tänk om E längtar hem, tänk om han är ledsen, tänk om det inte går bra hos mormor.
Jag borde ha vetat bättre.
M pratade både med mormor och med E idag och han har det hur bra som helst.
Han berättade att de fyllde sand i hans sandlåda och plockade bort alla Igelkottar som låg i den. Igelkottarna som trillat ner från trädet.
Han har lite svårt med skillnaden på en Igelkott och en Kotte min lilla älskling.
Förra året på Fårö förekom både kottar och en igelkott i porslin i samma mening och det har satt sina spår, total förvirring uppstod men lika glad för det är han. Jag ska väl ta det där någon gång, kanske när vi kommer till Fårö i sommar.
Nu tillbaka till vistelsen hos mormor, han berättade för M att de också läst saga och flyttat på släpet och lekt med bilar mm. mm.
Ni fattar kanske att det inte går någon nöd på han, jag fattar också det nu.
Jag fattar ju också att vi så klart skulle få höra om det inte gick så bra men det är inte så lätt att tänka rationellt när längtan sätter in.
Vi får väl se hur det går i kväll när jag ska gå och lägga mig :-).

Själv går jag runt och drar i min sparkdräkt, har precis käkat frukost och nu ska jag väl kanske sätta lite fart och få lite ordning här hemma. M spacklar och A sover så det är fritt fram för mig.
Jag ska nog gå ut och fixa på balkongen så att det är färdigt när jag kommer hem med alla fina blommor jag ska åka och köpa sedan, JA det ska jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar