söndag 17 juli 2011

Ordningen är återställd

Nu är hela familjen samlad igen.
Vi åkte ut till mormor för att hämta E och jag önskar att jag hade filmat scenen när han såg oss komma.
Han sprang med utsträckta armar och hela ansiktet var ett enda stort leende. Det värmer i föräldrahjärtan när det blir så, speciellt eftersom att vi vet hur kul han har haft hos mormor. Man blir ju lite rädd att han inte ska vilja åka hem för där är rena paradiset för E. Där finns, sandlåda, lekstuga, smultron, hans blåbärsbuskar och den gröna traktorn som dessutom fått ett släp nu då Helge har lagat det.
De har läst böcker, tittat på film och ätit korv och glass, vilket barn gillar inte det.
Det var inga problem att få med han hem men så fort vi åkte sa han, jag vill snart åka till mormor igen.
Vi var inte där så lång stund men E han spruta ner både sig själv och A med vattenslangen. Det var nog inte meningen att A skulle få sig en dusch, han var i vägen helt enkelt.

Jag är så glad att E trivs hos mormor, hos morfar och hos Farmor & Farfar för då kan han vara där då och då när det passar, det är bra både för han och för oss som då kan passa på att göra sådant som är lite jobbigare när han är hemma, som spackla och slipa en vägg exempelvis.
Men vad vi saknar han när han är borta, det är inte klokt vad tomt det ändå blir när 25 % av familjen inte är hemma. Han har nog saknat oss också för när vi käkade lunch på Max på vägen hem satt han och kramade min arm och lutade huvudet mot mig, så där härligt spontant som han ändå inte gör så där jätteofta.

Nu är vi i alla fall samlade alla igen och ska göra oss fina för att gå bort till goda grannar på grillning.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar