måndag 11 juli 2011

Bilder från helgen

Efter en snabblunch på Restauran Gyllene Bågarna strax utanför campingen checkade vi in på femstjärninga Gustavsvik. Det är en väldigt fin camping och här hyr jag gärna stuga fler gånger trots att man måste städa dem själv efteråt ;-).


Tre familjebilar packade till bristningsgränsen
för en resa på 36 timmar.


Det var en intensiv resa och nästa gång tror jag att det bästa vore att hyra stugan två nätter för att inte behöva stressa så mycket.
Men det var väldigt kul och mycket uppskattat av både barn och vuxna, åtminstone hade jag kul i alla fall och jag vet att mina barn hade skoj.
Jag älskar äventyrsbad och trivs ordagrant som fisken i vattnet på ett sådant här ställe.
Att biljettbanden var rosa gjorde ju inget, ganska snyggt om jag får säga det själv ;-)


Till en början var E väldigt reserverad i badet men rätt som det var så släppte alla hämningar och han badade som aldrig förr.

Badpojkarna

Nä jag vill nog inte gå själv...

Titta jag kan juh...

I´m King of the Wooorld!!

Fullt ös medvetslös...

M & E i Vildforsen
Även jag skulle åka med E i vildforsen men var inte alls beredd på att det var sådan kraft i vattnet och att man skulle fara fram och tillbaka så jag åkte under vattnet med han och så slog han i huvudet lite. Jag vågade inte fortsätta och M fick komma och ta över. När vi tittade på bilderna idag så sa jag, "Titta E där är du och Pappa i Vildforsen" Jag fick till svar, "Det gör ont att åka den". Då fick jag dåligt samvete, stackarn han åkte ju flera gånger med M och tyckte det var jättekul och så kommer jag och sabbar hela upplevelsen.

På väg ner från Vildforsen och hela ansiktet lyser av glädje.
Detta var innan jag och E åkte.
Även A badade och hade hur kul som helst. Han fick en kallsup då och då och en gång trillade han baklänges och hamnade under vattnet men inte ens det stoppade hans vilda framfart.
Han finns inte med på någon bild men jag filmade lite, dock är det lite dålig bild eftersom att linsen immade igen på grund av den tropiska värmen där inne.


Det var inte helt lätt att få barnen i från badet men till slut kom vi iväg till stugorna i alla fall.

Självklart var de ju inte hungriga för vilken treåring är
någonsin hungrig, men vi fick i dem lite mat i alla fall.
E som bara grät och inte ville ha en tugga från början
åt två portioner, kovändning kallar jag det.

A kröp omkring och käkade lite klöver.

Elliot hos mamma Johanna

Förberedelser för att även vi vuxna ska få mat.

Sängdags för lilla juvelen

Johanna dukar med papperstallrikar.
När Johan berättade att han hittat disktabletter
till diskmaskinen bytte vi till porslin.

Objudna damer kraschade vårt party..

Och herrarna var inte långt efter...

Till barnens stora förtjusning..

Förfriskningar i väntan på maten.

Tittut!
Detta var ungefär ett ögonblick innan de gick in i vårt
sovrum och vräkte ut alla våra kläder från resväskan.

Det är jobbigt att grilla...

Påsar under ögonen och ingen mascara.
Jo men visst, kameran ljuger ju inte så det är väl så illa..

Superfin bild på fina flickorna Malin och Julia

Mmm chips är gott!

Far och son utbyter erfarenheter vid grillen..

Till slut fick vi mat vi med...


Under tiden hade barnen vagnrace och
E hittade en liten pinne.

E kör Williams cabriolet medan Julia kör Filips Suv.

William kör Elliots nya Kronan.
Full fräs framåt!!!

Johanna och William myser när tröttheten börjar ta vid.
Dag två började redan vid 04:08 då A ville ha en panna välling. Jag misstänker att han aldrig somnade om därefter för vid 04:50 började det att kvittra oroväckande mycket inne i grabbarnas rum. Normalt sett hade jag vägrat att plocka upp han eftersom att hemma hos oss börjar inte morgonen vid den tidpunkten. Nu var jag rädd att han skulle väcka E så jag var tvungen att hämta han. Inne i vår säng var han gladare än gladast och kröp runt över oss och drog M i öronen och gav mig stora stora pussar.
Klockan 05:15 blev han förvisad till sin säng igen och då var det tyst fram till 07:15 vilket även det var alldeles för tidigt med tanke på att vi inte kom i säng förrän vid halv två på natten.
Strax innan tolv checkade vi ut och vid utcheckningen utspelade sig följande i vår bil.
M springer för att checka ut (han springer för att det regnar ute).
Jag upptäcker att han glömde nyckeln till stugan och säger till E att jag måste springa och lämna nyckeln eftersom att pappa glömde den. Till saken hör att jag kan ha benämnt M för Pucko vid tillfället när jag insåg att han glömde nyckeln.
När jag kom tillbaka till bilen hör jag efter ett tag i från baksätet.
- Mamma, vad är pucko för något?
Jag tänker intensivt och svarar följande...
- Pucko är en dricka....
- Mamma, vadå för dricka?
- Det är en chokladdryck?
- Mamma... Tycker Pappa om Pucko?
- Hmm näe, jag tror inte det faktiskt..
Frågorna slutade och vi väntade...... M kom tillbaka och när bilen började rulla hör man från baksätet..
- Pappa..... Tycker du om Pucko?
Det om något ska väl lära mig att knipa igen. Jag inser ju att jag aldrig mer kommer att komma undan med något när E är i närheten.

Vi badade i några timmar och sedan rullade vi mot Stockholm igen och den sista bilden togs med videokameran för batteriet i vanliga kameran tog slut kvällen innan.

E käkar köttbullar och dricker Coca Cola för att få en sista kick
så att han orkar äta för nu är han så trött att han knappt orkar stå
på sina små ben.
Det var två grabbar som sov sött nästan hela vägen hem. Egentligen var det tre grabbar som sov men M sov kanske inte lika sött. Vi bytte efter ett tag så jag körde hem och i morgon ska jag skriva ett inlägg om vad jag tycker om växelvisa (det kanske heter något annat men jag kallar dem så) körfält på motorväg. Alltså vi bytte innan M somnade vill jag tillägga för tydlighetens skull även om det borde framgå med tanke på att jag bevisligen är vid god vigör då jag sitter här och skriver men just in case någon undrar.

Sist men inte minst i detta gigantiska inlägg så vill jag TACKA familjen Qvick/Kolm och familjen Borgert/Brander för en intensiv men mycket trevlig minisemester till Örebro.







1 kommentar: