onsdag 13 juli 2011

Det finns en första gång för allt

Idag har pottan använts här hemma för fösta gången.
Det kissades i den och vi fick tömma den i toaletten.
Som vi har pratat och visat, vi har använt piska och morot, lockat och pockat för att denna potta ska bli invigd.
Ni kan säkert förstå hur snopet det då känns när den för första gången används............................

av A.

Så här var det.......
A fick krypa omkring i bara mässingen för att lufta sin lilla rumpa som har en tendens att bli röd mellan varven när det är så varmt + att han som bekant har en förkärlek för att göra nummer två så vi måste tvätta i tid och otid. Hur som helst så fick han alltså vara nude och jag satte han på pottan för att han är så förbaskat söt när han sitter där. Jag gör det också lite för att E ska se att pottan inte är någon big deal egentligen. En tanke slog mig när A satt där att det vore lite kul om han kissar på pottan så E ser att det är okej att göra det. Jag menar A har ju ingen hang up på pottan och han gör det han ska när han behöver göra det oavsett var han är någonstans. I blöjan, på golvet eller i badkaret spelar liksom ingen roll för han så teoretiskt sett skulle han ju lika gärna kunna skvätta lite i pottan. Jag satte på vattenkranen som en liten hjälp på traven och så stod jag där några sekunder innan jag kände ungefär så här.
Vad håller jag på med egentligen, jag kan väl inte pott-träna den lilla för att den stora som egentligen ska tränas ska förstå att det inte är farligt att gå på pottan. Nä det orkar jag verkligen inte göra, det får gå på något annat sätt helt enkelt.
Jag lyfter upp A och vad får jag se om inte KISS, jag visade E och han ville genast hälla ut det vilket han fick vara med och göra i toan.
Om det hjälper eller ej det vet bara E och han/hon där uppe om det finns någon men jag fick i alla fall på E hans nya Blixten kalsonger och det är ju alltid något.

Jag vet att jag inte ska haka upp mig på det här med potteriet men jag gör det ändå. Det känns som att ALLA blir torra utom E, det finns snart ingen som har blöja längre, jo det finns nog många iof men inte i hans ålder. Jag vet ju att E är en sådan som inte gör något innan han behärskar det, han var inte det minsta intresserad av att gå förutom en dag då gick han bara och bra också. Så har det varit hela hans liv.
Men jag blir ändå så STRESSAD och FRUSTRERAD.
Jag menar hur svårt kan det vara egentligen, jag begär ju inte att han ska uppfinna botemedlet mot cancer, bara kissa på pottan. Det är så svårt att veta hur man ska göra för jag vill pusha han men inte pressa han.

Ja ja det är väl bara att vänta och se

Så här ser i alla fall lilltrollet ut när han sitter på pottan, han tycker åtminstone att det är kul.




1 kommentar:

  1. Haha! Så klockrent av Alex :-) Nu är det väl lika bra att fortsätta potträna Alex ;)
    Hoppas veckan har gått bra! Kram

    SvaraRadera