onsdag 6 juli 2011

Dagen i bilder

Idag har vi varit och hälsat på hos mormor hela dagen, alltså E och A´s mormor och min mamma men det fattade ni nog.

Latte i fin fina muggen, nu åker vi.
(Jag kommer att skriva om muggarna senare
för jag är bara så förälskad i dem.)

Macka och mjölk när vi kommer fram.
Efter vi har plockat fram bilarna förstås..

Mormor och E läser roliga Pinguboken
med ljudknappar....

A passar på att roffa åt sig lite bilar...

E i sin lekstuga...

Benen är fortfarande lite för korta
så det blir till att putta istället.

Trehjuling anno 1958

Inte helt lätt att cykla på...

Men E gör tappra försök...

Det gick bättre när cykeln själv fick åka ner för backen...

Sova, jag?!

Skulle inte tro det mamma...

Mmm smultron...

Oj vad många...

Meeer......
Mmmmmmmm....


Curry spanar på säkert avstånd...

Man tager vad man haver när solhatten
ligger kvar hemma.....

Mormor har fint halsband.....

Stora råttor det finns här på Ekerö.....

Jag ska nog plocka dig din ohyra....

Nu är du inte så kaxig va, ditt skräp...
Efter lunchen åkte vi till Gustavshills Handelsträdgård. Det är jättemysigt att gå där och botanisera för de har så mycket fina blommor och andra saker.

Fiskar finns där också...

och en lekplats....

Med rutschkana....

Gott med glass efter leken.....

I skuggan....
Om ni vill se mer av handelsträdgården kan ni titta HÄR. Eller läsa bloggen HÄR.

Hemma hos mormor igen planterar vi
smultronplantor som E ska ta med hem och ha på balkongen..

Curry smyger i gräset...

A smyger på bollen....

E tar traktorn för att åka och handla...

A får doppa fossingarna...

Det var lite kallt men han ville ändå skvätta med benen...

Det var en härlig dag och E var jätteledsen när han kom hem för han vill så gärna vara hos mormor. Han ska få åka dit en hel helg och leka och äta smultron och blåbär så det sprutar ur hans små öron.
Många bilder blev det men jag är lite pervers med min kamera så det blir så ibland.

Nu ska jag gå och göra pannbiff och det skulle faktiskt kunna vara det jag vill göra allra minst just nu.
Men någon måste göra det och M är på styrelsemöte, A sover, E leker så det blir bara jag kvar.

Vi ses när vi hörs...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar