tisdag 5 juli 2011

Fläskmätt

Vi käkade våfflor till middag idag. Jag fick cravings på det och stack i väg och handlade våffelmix.
Ja jag erkänner att jag inte gör min egen smet till 100 % men jag anser att tar jag vatten från kranen och vispar själv så är den praktiskt taget hemmagjord. Det är ju ändå det som är det jobbiga, att vispa menar jag.
Vi körde hela tillbehörsarmén med sylt och grädde, lönnsirap, vaniljkesella och färska jordgubbar.

Väggen i bakgrunden är fortfarande lika snygg.
Det är kanske på sin plats att vi börjar fundera på en tapet dit.

Kesella och färska jordgubbar var en riktig hit kan jag lova, Mmmmmm.
Nu är jag däremot så där otäckt mätt som man lätt blir när man äter våfflor, i alla fall jag.
Jag kommer säkert att vara hungrig om en timme eller två för den effekten brukar våfflorna också ha på mig. Helt enkelt en riktig smakupplevelse men kass som middag om vi ska tala klarspråk.
M tycker att våfflor och pannkor är nödproviant och E är inte så där galen i det som många barn är så vi äter det faktiskt inte så jätteofta men jag är ruggigt nöjd när vi gör det.

Nu ska jag fixa lite och packa i hop för imorgon ska vi åka en sväng till mamma/ mormor. Jag vet aldrig hur jag ska benämna mina föräldrar för det är ju min pappa och min mamma men barnens mormor och morfar. Jag säger nog oftast mamma och pappa, tror jag i alla fall, förutom när jag pratar med barnen förstås.
Jag måste också bestämma mig för om jag ska ge Måns en chans till.. Jag är ju en av dem få som inte är så där fasligt imponerad av han över huvud taget och således inte helt nöjd med att han tagit över allsången.
Kanske återkommer jag med ett inlägg där jag ger Ris eller Ros åt kvällens program, om jag inte går ut och går istället förstås, vilket jag absolut borde göra med tanke på alla våfflor jag moffat till middagen.
Livet är fullt av mariga beslut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar