tisdag 12 juli 2011

Och så var det det här med middagen igen

Jag är så trött på att hitta på vad vi ska äta till middag. Jag är inte sugen på något och i de fall jag blir sugen på något så saknas det en massa grejer till det och jag orkar inte ta mig i väg och handla. Faktum är att jag inte ens orkar be M handla på vägen hem så trött är jag på middagsmat.
I kväll blir det pannkakor för det är det som kräver minsta möjliga engagemang från min sida och minsta möjliga engagemang är allt jag orkar uppbringa just nu.
Jag hade väl aldrig trott att jag skulle vara i så stort behov av semester från ja vadå semestern eller.
Nä det är verkligen ingen semester att vara hemma med barnen. Inte för att de är jobbiga utan mer att ha allt ansvar själv. Byta blöjor, laga lunch, plocka leksaker underhålla och se till att ingen slår sig sönder och samman.
Egentligen är det ganska mysigt men just nu är jag bara så trött och saknar helt engagemang att göra något alls. Jag längtar så till M får semester så vi kan vara tillsammans hela familjen och dela på sysslorna och hitta på lite saker utan att behöva planera in i minsta detalj och packa i två timmar innan för att bara åka till bvc eller till Prisextra och handla.




1 kommentar:

  1. Därför blir det hämtmat ikväll för oss båda familjer!!

    SvaraRadera