onsdag 20 juli 2011

Fina fisken

Idag har det hänt grejer vill jag lova.
Först har vi varit i väg hela familjen och tagit fästingvaccin, ja inte A då men vi andra.
E fick panik när han fick se sprutan och skrek i vildaste panik som jag har aldrig sett eller hört han förut.
Det var inte kul och jag grät nästan lika mycket som han, bra gjort mamma. Jag tror jag lyckades dölja det ganska väl för E iof så jag tror inte han märkte något.
Innan var vi på IKEA för att köpa bokstöd och denna gång kom jag i alla fall hem med dem, dock inte de jag helst ville ha.
Hur bra är det att ha x antal visningsbokstöd sitta på väggen vid hyllorna på nedre plan med en lapp som talar om att stöden finns vid bokhyllor som ligger på övre plan. IKEA har lyckats med mycket men inte med allt. Jag tror inte det är många som utbrister, Ja men då går jag tillbaka hela långa vägen då och hämtar bokstöden. Nä många gör nog som jag, tar de som inte var lika fina men förhoppningsvis håller de jävla böckerna på plats i alla fall. Kan inte heller förstå varför några finns där upp och några där nere men alla visningsex finns där nere?!? Nä usch det är mycket förvirrande så jag tror jag släpper det där nu. Jag köpte godisfiskar där, superfärska och vrålgoda, mycket bättre att foka på det än på bokstöden.

Hemma igen så skulle grabbarna bada och det slutade med att E kissade på pottan och A reste sig för första gången, i badkaret vilket känns en aningens våghalsigt dock.
Jag tror de hjälpte varandra, A levdre rövare i badet med påföljden att E som satt på pottan skrattade så mycket att kisset kom. A som vill se på E som skrattade tog helt enkelt tag i badkarskanten och hävde sig upp. Så kan det också vara, nu blir det till att åka i väg och handla bilbana som utlovat när det kommit kiss i pottan. Hur det går fortsättningsvis vet vi inte men en första gång är ett enormt framsteg som jag ser det.

I morgon bär det av till Borås så idag blir det till att packa. Då ska jag också passa på att fixa i ordning i min garderob för den är allt annat än i ordning just nu, Hua.

Men först kanske det får bli en liten siesta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar