fredag 15 juli 2011

I kväll är han oslagbar

Han drog in en stororder strax innan hemgång, semestern börjar och nu slipar han väggen med ett riktigt stort och manligt verktyg.

Händige Manny

Han är verkligen tuff min M, i onsdags när han var på golfbanan klev han i ett jordgetingbo när han skulle hämta bollen. Vad nu bollen gjorde uppe i skogen för om jag kommer i håg rätt från det att jag tog Grönt kort så är det meningen att man ska hålla sig på den där gröna delen som är lite kortare klippt. Men vad vet jag, det var några år sedan så reglerna kanske har ändrats.
Hur som helst om jag får tro han som var med M och spelade så var det verkligen fara för hans liv. Det var en kamp på liv och död och det enda M hade i tankarna när han kämpade var att ta sig hem till mig och barnen, att sedan resterande hål på golfbanan låg på vägen hem var ju knappast inte deras fel så de kunde ju lika gärna spela dem när de ändå gick förbi.
Jag blev ombedd att ta väl hand om M i går kväll, tappa upp ett bad, lite massage, klia på ryggen och ta hand om min hjälte på bästa sätt.
Så klart gjorde jag det, jag lade min egen trötthet åt sidan efter en hel dag med barnen för trots allt är det ju faktiskt mitt jobb och jag får ju faktiskt ganska bra betalt för det också.

Ja mina vänner så där kan det låta när fantasin flödar under en fotbollsmatch som inte var så spännande som önskat och sushin är uppäten. Jag tror inte jag behöver gå närmar in på vilkas hjärnkontor som arbetade så hårt men tack P och M för att ni köpte med mat hem till oss efter golfrundan.





2 kommentarer:

  1. Lite kusligt faktiskt, men det som hände på golfbanan var faktiskt exakt som du skriver. Måste nog informera M om att det verkar som att du har en övervakningskamera monterad i golfbagen...

    P

    SvaraRadera
  2. Inte då, det är du som har en extraordinär förmåga att beskriva en situation. Det är inte alls svårt att återge en sådan klar och tydlig berättelse. Det kändes nästan som att jag var med.

    SvaraRadera