måndag 18 juli 2011

Det är lite mulet ute

Det är bara jag och A uppe, vi gick upp klockan nio. A försökte få mig att gå upp med han klockan sex men jag sa att det kommer aldrig på frågan och så satte jag igång hans sängmobil. Han somnade om och sov i tre timmar till, klok kille det där måste jag ändå säga.

Vi har lekt Tack Tack, den leken går ut på att A ger mig något och jag tar emot saken och säger tack, tack. Sedan ger jag tillbaka saken till A som tar emot och säger Ta Ta.


Han försökte leka den leken och använda toaborsten men jag avböjde vänligt men bestämt och sa att vi tar något annat istället, en påsklämma känns som ett bra alternativ.

När vi lekt färdigt skulle jag göra gröt till A och då passade han på att ägna sig åt sin andra favoritsysselsättning, att pussa sig själv.




Nu ska jag ta och fixa lite frukost för magen börjar att kurra även på mig nu, kanske vill de andra två sjusovarna göra mig sällskap när det blir så dags.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar