söndag 31 juli 2011

Idag hände det

Under båda mina graviditeter har jag haft en återkommande dröm. En dröm där jag har en bebis som jag glömmer att mata. Det kan ha gått en vecka utan att bebisen har fått mat och när jag kommer på det blir jag sjuk av oro. Bebisen har i drömmen alltid helt osannolikt mått bra så jag vet inte alls vad den symboliserar men en ständig följeslagare har den varit.
Idag vaknade A klockan 07:40 första gången och girig som jag är gav jag han en flaska välling med förhoppningen att kunna stjäla till mig ytterligare lite sömn. En halvtimme låg han och småmös i ett vällingrus innan han ville gå upp så jag fick åtminstone en liten stund till under täcket.
Med tanke på att han åt välling så sent så väntade jag med gröten. Efter ett tag vaknade E och sedan kom M upp, A blev trött igen och gick till sängs för en tupplur. Morgonen rullade på rätt fort och vid 11 tiden stack vi i väg hela familjen för ett besök hos Hambergs.  Vi kom dit vid halv tolv och jag började tänka på att det snart var dags för lunch till A och det gick upp för mig....

JAG HADE GLÖMT ATT GE HAN MORGONGRÖTEN...........


Nu verkade det inte gå någon särskilt stor nöd på han och det är ju inte så att han protesterade vilt och skrek av hunger direkt, men ändå..... Min mardröm slog in.....


Som jag brukar säga även solen har sina fläckar och dagen artade sig bra ändå även för A som inte fick någon gröt. Han verkade trivas med tillvaron och skämdes bort med uppmärksamhet hemma hos familjen Hamberg.

Tack till The Hamberg Family för en superhärlig altanhängdag med god lunch och trevligt sällskap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar