torsdag 7 juli 2011

Hur gör man

Hur gör man för att hålla ordning. Hur underhåller jag barnen utan att ha leksaker över hela lägenheten.
Hur lagar jag mat utan att ha ett berg av disk att ta hand om och hur får jag rena kläder utan att behöva snubbla över ett torkställ eller stå i timmar och vika.
Hur får jag tiden att räcka till och hur får jag mer energi att orka med att ta hand om allt.

En vecka har E haft sommarlov och hemmet har sakta men säkert förvandlats till en krigszon, eller egentligen har det gått väldigt fort. Plötsligt är det bara saker överallt och tvätt och disk och papper och källsorteringspåsar och gud vet vad.

Jag kan inte hantera det, ledsen men någon måste ha förväxlat mig med hushållerskan som vi inte har.
Det här är inte min grej, jag blir bara förvirrad och går och bloggar istället.
Jag vet inte var jag ska börja för om jag tar tag i något så river någon annan fram något någon annanstans och det är som att ta ett steg framåt och två tillbaka.

M är och spelar golf och jag sitter bara och funderar på hur i helvete jag tänkte när han frågade om det verkligen var okej att han åker och spelar. Ja visst säger jag som den jävla supermänniska jag ska försöka vara. Bara för att jag inte kommer i väg på egna saker så behöver jag ju inte hindra honom.
Jag är asdålig på att göra egna saker, jag orkar inte, får inte energi till det.
Jag försöker få egen tid på kvällen och slänga mig framför teven men just nu funkar inte ens det för E kommer i säng så sent och jag håller på och försöker få lite ordning i det kaos som råder här hemma.
I måndags var jag på möte och i går M på möte så det har ju inte varit den bästa vecka heller kvällstid.
Fy faan vad jag längtar till M har semester....

Just nu känner jag mig fången i mitt eget hem.

2 kommentarer:

  1. Jag är också fången i mitt eget hem.. ska vi ta och rymma någon kväll, på bio till kista kanske :)) Varför är vi sådana "typiska mammor" som aldrig tar oss för att hitta på saker utan våra barn??!

    Musikal 2012 kan vi väl försöka komma iväg på iaf :)

    SvaraRadera
  2. Ohhh jaaaa! Dirty Dancing bara måste vi se och en bio ska vi väll också kunna klara av innan dess. Skärpning på oss :-)

    SvaraRadera