fredag 1 juli 2011

Sommarlov

Idag var ´s första lediga dag, eller egentligen inte för han är ju alltid ledig på fredagar så måndag är väl den riktiga, riktiga första dagen på sommarlovet om man ska vara nogräknad.
M seglade i väg till Sandhamn idag så jag är home alone with the boy´s.
Bye the way för er som inte visste det så finns det "After Sail" i Sandhamn. Kanske allmänt känt men jag har faktiskt aldrig hört talas om After Sail förut.
Dagen har i stort sett varit bra, A har jag knappt sett röken av för han har sovit nästan hela dagen. Uppenbarligen har han en del att ta igen vilket inte förvånar mig så mycket med tanke på hur sent han har somnat de senaste kvällarna.
E hade en kompis på visit och efter att ha gråtit sig igenom den första delen av besöket så somnade han på min säng. Även han har varit stentrött hela veckan så det kanske inte var så otippat det händelseförloppet heller. Men L lekte glatt i E´s rum och jag och mamma L satt och pratade så allt var frid och fröjd ändå.
Kvällen har varit jättebra, vi åt middag på balkongen. Förvisso i rekordfart för A blev väldigt gnällig och det började regna. När vi var klara slutade det att regna så det var inte så mycket regn. Jag känner mig fortfarande lite brydd och förvirrad, det känns bara så himla riktat mot mig. Jag vet inte jag kanske bara är känslig som tar det personligt att det regnar i tio minuter samtidigt som solen skiner och just när vi ska sitta ute och äta och så fort vi är klara så slutar det.

A försöker maniskt få tag på E´s paprika

Spagetti Madness

Ropar du på mig mamma?
När jag skulle plocka undan från middagen upptäckte jag en mycket ovälkommen gäst. En gäst som gör att jag inte kommer att våga ha balkongdörren öppen i natt. Jag var livrädd när jag fotade den men ändå var jag tvungen för att visa vilket otäckt kryp som bor på min balkong för tillfället. Jag lovar att det är högst tillfälligt. Varelsen i fråga kommer att åka ut fortare än hans åtta små äckliga ben orkar bära han bara jag vet hur jag ska gå till väga. Det är en enorm säkerhetsrisk och bör hanteras varsamt. Tips tas tacksamt emot.

En riktigt otäck jävel.
Jag kan riktigt se hur han, eller hon, jag vet inte
hur man könsbestämmer en spindel, är ute efter mig.

Tidigare idag hittade jag en spindel i E´s potta. En mindre men fortfarande en otäck sak. Jag börjar nästan ana en sammansvärjning även här men jag leder, One down and one too go för jag spolade ner den i toan Moahahahaaaaaaa!!!

Nu ska jag gå och se om E har slutat leka och gått och lagt sig. Vi har en tyst överrenskommelse att kommer inte han ut så märker inte jag att han gått ur sängen för att leka efter läggdags.
Han har varit så himla mysig i kväll så jag vill inte bråka så mycket med han. Det där glaset rosé gjorde mig både blind och döv tror jag ;-).
På tal om det så känner jag mig oerhört sparsam idag, titta vad jag sparade när vi skulle kasta lilla boxen.
I en hel vecka har den legat i kylen och väntat på mig.

Den som spar han har
Det ser inte mycket ut för världen men det blev ett glas i alla fall. Jag sparade det enkom för den här kvällen eftersom att jag visste att jag skulle vara själv. Jag öppnar inte en flaska då och nu fick jag i alla fall ett glas till middagen, ett litet speciellt glas bara för mig. 

Nu blir det nog horisontellt läge i soffan tror jag, kanske en glass, eller kanske jordgubbar med vaniljkesella, kanske båda. Först måste jag bara gå ut och titta så att otäckingen inte har lämnat sitt näste. Jag hårdbevakar, den ska inte, INTE, tro att den kan komma undan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar