tisdag 19 juli 2011

Tapeten

Ibland får man en bild i huvudet på hur något ska se ut. Åtminstone får jag det lite då och då.
Oftast hittar man aldrig det man vill ha. Det går inte ens att beskriva riktigt för sig själv hur det ska se ut.
Den känslan har jag haft när det gäller tapet till köket. Jag vill ha något som går i rött, gärna en röd bas. Den ska vara lantligt romantiskt, blommig och helst rosor. Jag vill också att det ska passa med rosa för jag har lite rosa detaljer i köket och kan tänka mig några fler. Jag har sökt på nätet men inte hittat något jag vill ha.
Idag åkte vi till Björklund & Wingqvist som för övrigt är den enligt mitt tycke den absolut bästa tapetaffären. Där finns mängder med tapeter, lekrum för barnen så det är fritt fram att botanisera runt utan att E springer runt benen och hittar på hyss. Där finns micro så vi kan värma mat till A och behöver därför inte ens åka därifrån när han börjar att hungergnälla.
Hur som helst så gick där och tittade och bläddrade bland tapetproverna och såg några som liknade det jag var ute efter men var absolut inte rätt. Någonstans började jag känna att det aldrig kommer att gå, jag kommer aldrig att hitta det jag vill ha. Vilket inte är så konstigt när jag inte ens vet själv exakt vad jag vill ha.
Plötsligt hittade jag en katalog med tapetprover som kändes rätt från första stund. Jag bläddrade fram den ena tapeten mer bedårande än den andra. Hela tiden hade jag känslan att, nu kommer den snart, min tapet. Hittar jag den inte här hittar jag den aldrig.

Ta Da!!

This is it!
Röd bas, blommor som råkar vara rosor i färgen rosa. Gammaldags romantiskt, ja men kan det bli bättre.
Hoppas bara att jag har haft rätt syn i skallen nu och att det blir lika fint som jag har tänkt mig när den kommer upp på väggen.
Det återstår att se för nu är den beställd i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar