måndag 25 juli 2011

Utfodring

Det blev en sen lunch idag och M ville att vi skulle inta den på Pizza Hut, deras buffé var tanken.
Jag kände mig mycket skeptisk men kunde väl inte komma med något riktigt bra motargument.
Nu har jag massor.......

Det är värsta sortens utfodring, jag skulle nog vilja drista mig till att säga att det är värre än buffén på en finlandsbåt och där är det fritt med öl och vin ska tilläggas.
Folk blir som galna, står som gamar och väntar på att den stackars tjejen ska kånka fram nya pizzor och likt hyenor kastar de sig över plåtarna tills det att ingen smula finnes kvar. Tillbaka till borden och kastar i sig maten som att de den senaste veckan varit på värsta sortens fatcamp. Därefter tillbaka till matkön och man förundras över hur snabbt det kan gå innan samma person står i kön ännu en gång.
Kvinnan vid bordet bakom oss satt inte ens ordentligt på stolen. Hon hade förberett genom att ha stolen maximalt utskjuten och satt bara på kanten så att hon lätt kunde springa och hämta mer utan att behöva bråka med stolen. Detta fick till följd att M knappt kom in på sin plats men vem fan bryr sig om bordsgrannen när det vankas ät så mycket du vill för 89 spänn......

Nu kommer det att dröja länge innan jag sjunker ner till djurens nivå och följer djungelns lag vid Pizza Hut´s lunchbuffé igen. Åtminstone så lång tid som det tar att glömma det här besöket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar