torsdag 21 juli 2011

Första kvällen

Vi kom fram, vi checkade in på superschyssta First Hotell Grand. Dock är inget hotellrum särskillt stort, inget som vi bor i i alla fall, så det gäller att ha koll på alla vällingflaskor, gosedjur, skor och strumpor.

Vi gick till Harrys och åt middag. Att äta middag på restaurang med en treåring är inget nöje. Man äter för att bli mätt inte för upplevelsen och då passar Harrys alldeles utmärkt.
Därefter gick vi tillbaka till hotellfoajen som hade en lekplats.
E lekte, A låg i sin vagn, jag och M sippade på varsit glas rött.
Plötsligt säger M, - Är det fotboll? - Ja Gothia cup säger jag som snabbt bara hade tittat upp och sett några barn med föräldrar. - Eh näe tror inte att de där är här för Gothia Cup säger M. Då såg jag också och det var FK Suduva som spelade mot Elfsborg i Europa cupen visade sig när vi googlade lite.
När jag gick efter A som vid det här laget tröttnat på vagnen och kröp runt lite fick jag se Orup. Det är i Borås det händer, det fattar ni va?
Han uppträdde på torget i dag, det är Sommartorsdag här idag vilket innebär lite extra festligheter.
Uppe på rummet sedan så busade A och E som galningar i A's säng. De attackerade varandra och skrattade som galningar. Underbart att se.
Sedan trillade A ner från sängen när jag vände bort blicken i två sekunder som man aldrig, aldrig får göra. Skrik, tårar både från A och mig. En blå bula blev det men kallt vatten fixade nog bulan så nu är det mest blått. Det bli till att vaka och killa fötter i natt. Jag är fortfarande skakis och känner mig som världens sopa. Det går så jävla fort och därför ska man aldrig vända bort blicken, men det gör man förstås ibland.
Nu sover A, M sover, E bör somna snart här bredvid mig och jag ska försöka sova lite men lär kolla A i tid och otid om jag känner mig själv rätt.

I morgon tar vi nya tag.

God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar