måndag 18 juli 2011

Fix hej di och fix hej da

I dag är en sådan där mellandag som vi svenskar brukar säga. En dag med lite mulet väder så det passar inte med stranden. En dag som lämpar sig utmärkt att vara hemma och fixa lite.
E som haft en händelserik helg i kvadrat är lite trött och rätt nöjd att bara slappa framför dumburken.
Kanske får han fyrkantiga ögon framåt kvällen men i så fall så stänger vi in han i en mörk garderob så ordnar nog det till sig också.
Jag tvättar, har städat skafferiet och innan dess städade vi både kyl och frys. Låt mig säga som så att jag är rätt glad att några av grannarna är borta för jag känner mig rätt säker på att vi fyllt deras sopkvot också.
Det är imponerande hur många frysskadade korvbröd man kan finna i en frys.
Det där är typiskt oss, i affären:
- Har vi korvbröd
- Ja kanske, men jag är inte säker.
- Ska vi köpa?
-Ja det är dumt att chansa, trist om det inte finns.
Och på så sätt fyller man frysen med korvbröd, dumt.
Nu hoppas jag på en clean start, ha lite koll, lite space i kyl och frys samt skafferi så vi kan överblicka innan vi handlar.
Vi ska på en utflykt sedan, vi måste ju fylla på skafferiet nu när vi fått lite mer plats.
Ica Maxi står på agendan, sedan hoppas jag att solen tittar fram så vi kan slappa lite på balkongen, det vore nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar