söndag 3 juli 2011

Vilken present

Jag för 33 år sedan


Då är man 33 år nu då, känns helt okej och fortfarande känner jag mig berättigad att säga att jag är i trettioårsåldern.
Dagen har firats med barnkalas hos en kompis till E. Mycket praktiskt att gå bort på kalas när man fyller år istället för att anordna ett själv.
Här hemma har vi en tradition att den som fyller får bestämma maten och jag valde egna hemmagjorda grillade hamburgare. Så klart så hade jag inte vädret på min sida, varför skulle jag ha det när den 3 juli de senaste 32 åren bjudit på sol. Det var helt enkelt inte det ultimata grillvädret så hamburgarna får vänta till en annan dag och så blev det Tacos istället. Jag som älskar barnmat tycker således att tacos är helt okej och E åt med god aptit vilket gör mig glad så jag är nöjd med mitt beslut.
Presenten däremot lyser med sin frånvaro eftersom att jag vill ha en Rosa One Piece och M inte hittat någon rosa så blev det ingen just nu. Han har vid ett tidigare tillfälle erkänt att han tittat efter en men hittade ingen rosa utan bad mig kika efter en annan. Jag har inte kikat efter en annan vilket han tolkat som att det inte duger med någon annan färg än rosa. Han har tolkat det helt rätt. Nu har han hittat en sådan som jag vill ha och skulle beställa den direkt från Norge men det gick inte så bra för det var tydligen något fel på sidan. Jag har själv varit inne för att titta nu och det går inte ens att ladda sidan vilket inte bådar gott för min födelsedagspresent. Men jag vill verkligen ha den där så vi ger inte upp och framtiden får utvisa om jag får någon present eller ej.
A har givit mig en present genom att börja krypa, vi får se om jag tycker det är en positiv present eller ej om en vecka eller två. Han har en helt klart säregen stil men han kommer framåt.


Nu ska jag fortsätta att njuta av min födelsedag resten av kvällen genom att göra så mycket som möjligt av ingenting alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar