lördag 9 juli 2011

Vi är på gång...

Vi är laddade, vi är tända, för minisemestern.
Här ska badas och grillas så det förslår. Blek och fet ska jag vältra mig likt en val i vågorna på nöjesbadet. Darrande som Lille Skutt ska jag kasta mig ut för vattenrutschkanan.
Eller kanske inte för jag är sjukt harig när det gäller sådana saker. Dessutom får jag alltid tankar om att någon sabbat kanan genom att pillra dit rakblad som slicar upp rumpan på en. Å andra sidan vore det kanske inte så dumt att bli av med en del av den så det får nog bli en tur i alla fall.

Jag sitter här på passagerarsidan och är lite kluven. Det är rätt skönt att slippa köra och sitta och blogga istället, Men.... Det är så sjukt förutsägbart att alla pappor kör. Jag gillar annars att köra motorväg. Jag brukar slå följe med någon bil om jag ska åka långt. Det blir skojigare med en färdkompis. Nyss åkte en bil förbi som hade bråttom, han tutade när han körde om. De 120 som vi höll räckte tydligen inte, det tog nog också lite för lång tid innan vi flyttade på oss, kanske 5 sekunder, vi borde klarat det på två. Han hade en svart Lexus, vi har en vit Renault, det kanske var det, han gillade inte vår billiga bil.
Jag hoppas alltid att jag ska åka förbi en poliskontroll och den dumma hetsnissen ska stå där när jag stött på en sådan i trafiken, tyvärr har det aldrig hänt mig, M däremot har varit med om det, det var kul tyckte han.

Jag återkommer med en badrapport lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar