tisdag 26 juli 2011

Tack försäkringskassan

Det lönar sig att vara ödmjuk och att ta på sig när man gör fel.
Vi skulle lägga till en extra föräldradag och gjorde lite fel, jag fick utbetalt för EN dag istället. Alla som har varit föräldralediga vet att man inte blir särskilt rik av föräldrapenning och då behöver man kanske inte minimera sitt uttag maximalt genom att bara ta ut EN dag. Nåja de flesta vet det i alla fall, det finns ett fåtal som tycker att det är mycket inkomstbringande att vara hemma med barnen ;-).
Jag ringde till försäkringskassan i går och idag får jag resten av pengarna, är inte det service så säg.
Jag sa ändå till henne som mer eller mindre bad om ursäkt och sa att jag kanske inte får pengarna förrän mot slutet av veckan, i värsta fall på måndag att det är helt okej för mig, det är inte så bråttom.
Så får jag pengarna idag, jag är imponerad måste jag säga och glad att jag får positiva tankar om försäkringskassan och det talar jag gärna om.
Jag har faktiskt tagit några minuter av min tid och lämnat en positiv synpunkt om detta till försäkringskassan. Det vanliga är ju att lämna ris när något går åt skogen men det är minst lika viktigt att lämna ros, åtminstone för dem som jobbar där för det ger feedback på att det lönar sig att vara serviceminded.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar