fredag 8 juli 2011

Hur ska vi hinna?

I morgon ska vi åka på minisemester med goa grannarna.
Vi ska åka till Gustavsvik´s camping och bo i stuga. Det är mycket man ska ha med sig när man ska bo i stuga. Sängkläder, handdukar, extra säng till A osv. Det behöver man inte när man ska bo på hotell. Om man bor på hotell behöver man inte heller städa efter sig. Det kostar lika mycket att hyra en stuga som att bo på hotell, på hotell får man frukost, det får man inte i stugan.
Meeen nu kommer det fin fina med att bo i stuga. Det är krypavstånd till badet vilket är bra om jag inte skulle orka bära A eller om hans vagn tappar ett hjul. Vi har uteplats på stugan och där ska vi sitta och grilla och dricka rosé, det kan man inte göra på ett hotellrum. Dricka rosé kanske man kan göra förstås men jag tror inte att det skulle vara populärt om vi tände grillen inne i duschen.
Alltså blir det tummen upp för campandet denna gång men det känns konstigt att packa bilen full för att vara borta ett dygn. J & J med familj är smarta nog och fortsätter sin resa och på så sätt maximerar utdelningen av packandet.
Eftersom att vi ska ut och åka i morgon var det väl bra att mina fina take away coffe muggar kom på posten idag. Då kan jag ta en god latte med mig när vi drar.





Det kan verka som att jag är negativ mot denna resa med tanke på den illa dolda kritik jag riktade mot campingstugan. Så är inte fallet, jag ser verkligen fram emot det men blev varse idag om att vi måste städa stugan själva och det tycker jag är lite hårt när man betalar 1 500 spänn och inte ens får ha stugan i 24 timmar. Jag undrar också varför jag väntar till sista sekunden med att packa. Men jag har känt mig i över 30 år så egentligen blir jag inte förvånad. På tal om ålder så fick jag visa leg på systemet idag :-).

Nu ska jag sluta dampskriva och fortsätta packa så att jag blir packad och klar någon gång.


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar