onsdag 2 november 2011

Redovisning

Jag var hos tandläkaren idag.
Gissa om jag var nervös inför det besöket. Inte så mycket för att jag tycker att det gör ont eller så, mer att det gör ont när hon berättar hur många hål jag har eftersom att det var så länge sedan jag var där. Och jag är slarvig med tandtråd. Och att jag inte sköljer med fluor. Och att jag äter alldeles för mycket godis.

Jag hade inga hål, däremot en hel del början till hål som nödvändigtvis inte behöver betyda att det blir riktiga hål om jag sköter mina kort rätt.
Jag gick raka vägen till apoteket, nu ska här Fluxas så det förslår och tandtråden ska minsann få göra skäl för sin existens. Jag vill INTE laga några hål för det är både obehagligt och smärtsamt, både för min mun och plånbok.
Jag tror att jag ska skaffa mig en eltandborste också.......

Eller vad sägs om den här, annonsen kommer från blocket.



Eltandborste/ mundusch Panasonic DentaCare

Säljes av Johanna. 10 september 23:21. Ta bort, ändra, förnya annonsen.
Säljer en nästan helt NY Panasonic DentalCare mundusch med förpackning samt ALLA tillbehör som syns i bilden.


Med en vattenstråle på 1400 pulser per minut, munduschen rengör dina tänder och tandkött, ta bort fastnat matrester och bakterier som kan leda till tandköttsinflammation och andra parodontala sjukdomar.

Perfect för personer med tanställning! 
.......................................................................................................................................................
Alltså helt ärligt! jag tänkte skoja till det i mitt inlägg och skriva att jag ska kolla på blocket efter en eltandborste. Då kom jag på att jag, för skoj skull, skulle kika om där finns några begagnade tandborstar att tillgå. Jag hittade en ny i kartong och så hittade jag denna, nästan helt nya munduschen...
Alltså UÄÄÄK!! är min enda kommentar på den. Jag skulle inte ens köpa den som det står i annonsen att den är ny i kartong, vissa saker gör sig bäst på hyllan i en butik, sprillans ny.
Vem köper en sak till sin mun som är nästan ny????
Annonsen är inlagd en lördag 23:21, hon måste varit full.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar