torsdag 3 november 2011

Min sista dag som föräldraledig

Det känns konstigt, sorgligt på ett sätt men bra på ett annat.
En del av mig vill bara stanna tiden för att barnen inte ska växa så förfärligt fort och en annan del av mig välkomnar framtiden och allt spännande med den. Var sak har sin tid liksom och nu är det dags att vända blad igen.

Man kan inte säga annat än att min sista lediga dag har varit produktiv i alla fall.
Det började med mammafrukost hos en väninna och när jag såg deras barnrum blev jag så inspirerad att jag gick helt bananas i A´s rum när jag kom hem. Det har funnits planer på det länge men inte blivit av.
Jag flyttade möbler, släpade ut möbler, fotade möbler och lade ut på fejjan i fall någon vill ha. Det är en bokhylla som det egentligen inte är något fel på, den är ganska fin men väldigt opraktisk pga sin storlek. Folk får säga vad som helst men storleken HAR betydelse.

Den är för hög och alldeles för djup.


Dessutom gjorde jag något som M har tjatat länge om men jag har vägrat. Jag flyttade ut skötbordet från
A´s rum. Nu får det vara i badrummet istället. Jag tycker det är väldigt praktiskt att ha det i hans rum men nu är det design före funktionalitet som gäller. I ärlighetens namn så spelar det inte så stor roll längre eftersom att vi inte byter blöjor på nätterna längre. Annat var det när han var en pytteparvel och bajjade ner sig i tid och otid. Det gör han iof fortfarande men han begränsar sig till dagtid nu.

Jag har också hittat en tapet som jag vill ha därinne, vet dock inte när det blir av att vi tapetserar men jag hoppas att vi kan göra det inom kort för nu har jag ångan uppe. Det spelar dock mindre roll hur min ånga är eftersom att det för allas vår skull är bättre om M tapetserar.

Projekt A-rum får alltså fortsätta, bilder kommer lite längre fram.

Nu ska jag förbereda för morgondagen, packa i hop dator, kontrollera att passerkortet ligger där det ska och kanske bestämma kläder så jag slipper få hybrisanfall i garderoben i morgon bitti.

Sussa sött och dröm söta drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar