lördag 12 november 2011

Någon flög förbi

Hur ofta behöver man oroa sig för att bli sedd när man går ur duschen in för att klä sig när man bor på våning tre i en lägenhet utan insyn.
Inte särskilt ofta, men det händer. Det hände igår till exempel. Jag hade duschat och skulle gå in för att klä mig, precis när jag var klar och var på väg ut så flyger två killar förbi våra fönster i en skylift.
De var där för att fixa de franskabalkongräckena . Nu visste ju jag att de var i faggorna så jag frågade faktiskt M innan jag klev utanför badrummet var de var någonstans. Det är lugnt säger M, de är här på sidan längre ner. Precis när jag ska kliva ut ropar han till igen, Nej vänta förresten nu kommer de här och så  dök det upp i fönstret med rak insyn.
Ingen fara på taket, jag hann hoppa undan och rädda småkillarna från ett syn de knappast ville se.
Sedan började E skrika när M inte var i närheten och jag kunde inte bara lekande lätt komma till undsättning eftersom att de fortfarande var på väg. En skylift går inte särskilt fort kan jag tillägga.
Jag är van att kunna röra mig rätt obehindrad i bara underkläderna när jag håller på att klä mig så detta var en ny erfarenhet och en inte helt angenäm sådan måste jag säga.
Jag kan ju kanske tycka att det vore på sin plats att de inte åkte i skyliften när den förflyttade sig men det är ju en högst personlig åsikt eftersom att de åkte just utanför mina fönster vid ett mindre lämpligt tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar