onsdag 16 november 2011

Showföreläsningen

I går var jag och lyssnade på Raymond Ahlgren, läs mer HÄR.
Det var en väldigt speciell föreställning och den var väldigt bra. Som vanligt sitter man där, nickar igenkännande och går därifrån med en massa bra intentioner om hur man ska förändra sitt liv.
Jag ska minsann börja ta bättre hand om mig själv. Nu, nu ska jag minsann börja säga nej mer, jag ska tänka på mig i första hand. Så att jag mår bra, för mår inte jag bra så kan jag inte se till att någon annan mår bra. Jag vet ju att det är sant men ändå göms det under de där hjulspåren som man så vant åker omkring i.
Men faktum är att det ändå är bra att gå och få höra det där lite då och då för kanske en dag tar man det till sig och faktiskt genomför den där förändringen som man i hemlighet går och drömmer om.

Nu har väl iof inte jag några direkt hemliga drömmar men visst finns det saker som jag är lite rädd för att genomföra. Plugga till exempel, man vill ju inte misslyckas och vad är en bättre garanti för att inte misslyckas än att låta bli att plugga över huvud taget.

Han har ett nyhetsbrev också som skickas ut varje vecka. Det går att anmäla sig till det på hans hemsida och det är riktigt bra. Där finns mycket tänkvärt att ta till sig och dessutom skriver han väldigt roligt vilket gör texten än mer lättläst.

Innan vi gick på föreläsningen var vi på en högst suspekt restaurang.
Det har nog varit en väldigt bra vegetarisk restaurang en gång i tiden men jag skulle nog vilja påstå att glansdagarna där är över. Jag läste på lite hemma i går kväll och den verkar ha bytt ägare några gånger. De nuvarande ägarna har lite att jobba på, minst sagt. Det var väldigt sunkigt på gränsen till ofräscht. Nä det var inte på gränsen förresten, det var faktiskt riktigt ofräscht. Maten hade nog stått fram lite längre än vad som är rimligt. Det var dessutom någon slags krydda som genomsyrade allt jag stoppade i min mun. Det spelade ingen roll om det var oliven, brödet, falaffeln eller vaniljsåsen så fanns den där specifika smaken där. Personalen var högst ointresserad, jag såg knappt till dem över huvud taget faktiskt.
Jag är ingen snobb, eller jo kanske lite, eller näe för jag är inget fan alls av fancy restauranger. Men jag är hur som helst väldigt kräsen när det gäller mat och det här var inte min grej, det var en upplevelse jag inte vill vara med om igen. Det liknar faktiskt inget annat restaurangbesök jag någonsin varit på.
Men vad brukar man säga, det som inte dödar det härdar och alla erfarenheter är bra erfarenheter.

Det var i alla fall en väldigt trevlig kväll med trevliga kollegor och det är ju det allra viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar