fredag 25 november 2011

Morgonstund har INTE guld i mun...

Åtminstone inte min morgon i dag i alla fall.
För det första var jag jättetrött och kom inte ur sängen förrän alldeles för sent. Fick ta en senare buss, en mycket senare buss till och med.
Tappar busskortet på bussen vilket jag märker när jag kommer in till spärrarna vid tunnelbanan. Jag blev så arg på mig själv att den energin jag alstrade då hade kunnat få mig att flyga i kapp bussen. Irrade som en vilsen höna vid spärrarna innan jag kom på att jag kunde åka på sms biljett och av någon outgrundlig anledning så kom jag faktiskt i håg hur jag skulle göra, men det var väl det enda som gick vägen å andra sidan.
Nu måste jag alltså köpa nytt busskort i dag i stället för på onsdag som planerat, jag missar alltså nästan en vecka. Jag måste dessutom köpa ett nytt kort, alltså själva plastkortet som man tankar på. Det kostar 20 spänn vilket inte är en jättesumma i sammanhangen men har ändå en förmåga att skapa enorm irritation.
Min morgon har alltså hittils kostat mig en veckas busskort, 20 spänn i plastkort, sms biljetten till jobbet 36 kr och så min sedvanliga fredagsfrukost för 50 spänn och klockan är inte ens nio ännu.
Frukosten kanske jag egentligen inte förtjänade idag men å andra sidan så behövde jag den för att pigga upp så man kan väl ändå vrida det till att jag faktiskt förtjänade den.

Nu ska jag försöka göra lite nytta här på jobbet även om det som hänt hittils mest talar för att jag kommer ställa till med saker istället.

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar