måndag 28 november 2011

Vettskrämd

Nu är det vinter, åtminstone enligt kalendern, vädret säger något annat.
Hur som helst, med vintersäsongen oavsett väder så kommer vinterkräksjukan.
Jag vet att jag har tjatat om det förr och jag lär göra det igen men det beror på att jag
HATAR DENNA VIDRIGA SJUKDOM!!!!! Jag är livrädd, skräckslagen för att den ska dyka upp i mitt hem. Fråga inte varför jag är så rädd för det har jag inget svar på. Jag känner bara ett sådant sjukt obehag för den. Inte bara att jag själv ska få den, jag vill inte att någon i familjen ska få den. Får barnen den är man på helspänn för att vara där och hjälpa till när de kräks, man vill helst undvika kräks på ting som soffa och matta om det är möjligt. Man lider med dem för de fattar inte riktigt vad som händer och blir så klena och ynkliga. Få M den så är jag på helspänn för att jag lider med honom, jag vill helst vara så långt bort som möjligt för att själv inte bli smittad. Vilket känns rent löjligt för den där sabla farsoten smittar ju bara man läser på ett vykort att någon har trillat dit.
Blir en i familjen sjuk blir alla sjuka så är det bara, det är inte frågan OM utan NÄR. Det är en jävligt kollektiv sjukdom den där.
Det sitter lappar på dagis att smittan går och jag vill bara ta E och springa hem med han igen.
Tyvärr måste vi ju isolera oss hela vintern om vi ska skydda oss och det kan nog bli lite svårt.
Nu fattar jag ju att jag kommer trilla dit bara som straff för att jag nojjar så här och tillochmed skriver ett inlägg om det. Jag känner redan nu hur det börjar röra sig i magen.
Usch och fy, jag gillart INTE!!!!

För den som vill läsa lite mer om inkubationstid, hur man skyddar sig när man är smittofri osv. kan göra det HÄR.

Ett stycke nojjande så här på måndagskvällen, vad kan väl vara roligare än det så säg?
Förmodligen massor så nu ska jag försöka hitta på något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar