lördag 26 november 2011

Ont i halsen och nageltrång

Jag börjar med att beklaga mig så har jag det gjort sedan och behöver inte hänga upp mig på det någon längre stund.
Jag hade lite ont i halsen när jag vaknade och sedan har det eskalerat hela dagen och nu har jag skitont rent ut sagt. Känner mig tjock i halsen och jag tror att febern kommer så sakteliga smygande.
Dessutom har jag pissont i tån också. Jag tror att det är en nagel som åsamkat min stackars tå lite skada.
Visst är det lite synd om mig?
BUHUUUUU!!!! STACKARS, STACKARS MIG!!!!

Så nu har jag beklagat mig och kan gå vidare och berätta resten som vi har hittat på idag.
Vi tog en tur in till den stora staden, in till City för att kolla på julskyltning.

På bussen på väg in


Lunch på restaurang Gyllen Bågarna

Vi skänkte en slant till nya
Ronald McDonald huset i Uppsala och
barnen fick sina namn på små fina händer.
För en gångs skull hade jag kontanter
så att jag kunde skänka.

NK´s skyltfönster.
Elias tittar med stort intresse.

På väg till IKEA.


 Elias tyckte att det var jättekul. Personligen tyckte jag att NK´s fönster var rätt tråkiga i år.
Tomten var så otomtig på något sätt. Det var förstås jultema men ändå inte så juligt.

När vi kom hem från stan så tog vi bilen till IKEA. Det var fler än vi som tyckte att IKEA var ett bra ställe att vara på idag. Vi köpte ljus, mest blockljus. Om ni behöver blockljus åk till ett annat IKEA än det i Barkaby för jag köpte hela deras lager. Nä nu överdrev jag en smula förstås, hade det varit på en "vanlig" affär hade jag nog tagit allt som fanns men IKEA är ju ändå IKEA och där tar ljusen aldrig slut.
Jag köpte väl en sisådär 30 kg ljus, åtminstone kändes det så när jag bar kassarna. Vi köpte ramar också,  i olika storlekar. Men kom igen, vem kom på namnet RIBBA. Ja ja strunt samma, ramarna är fina och det är ju huvudsaken.

Nu ska jag försöka samla lite krafter för att hålla koll på lilla yrvädret medan M lagar mat.
Jag skulle gärna vilja ta fram lite mer adventspynt men det orkar jag nog inte. Får hoppas att jag är lite piggare i morgon.

Ha en trevlig kväll och glöm inte bort att titta på "Så mycket bättre".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar