fredag 25 mars 2011

Fredagsmys All by myself

Idag har jag makten över fjärrkontrollen för jag är själv hemma. Ja nästan i alla fall, A är också hemma men han vek ner sig redan klockan sju den svikaren.
M är ute på lokal och E är och hälsar på farmor & farfar.

Det är ju alltid lite jobbigt det här med mat när man är själv hemma med A, inte så kul att bara laga till sig själv och svårt att åka och hämta för då måste man släpa ut A.

Jag stod böjd över frysdisken för att bestämma mig för vilken pizza jag skulle välja när det plötsligt slog mig. Varför kan inte jag lyxa till det när alla andra får göra det. Så himla jobbigt är det ju inte att laga mat, det är ju nästan en fördel att göra det när man är själv. Ingen som pockar på uppmärksamhet förutom maten.
A som inte är så nogräknad drar ju en flarra och sedan knoppar han in och då får jag ha köket helt för mig själv.

Sagt och gjort så styrde jag kosan mot helt andra avdelningar i butiken och så här blev resultatet.

Oxfilé med klyftpotatis, toppad med Chevrécreme
och en tomat & mozzarellasallad.

Det smakade riktigt gott för jag lyckades perfekt med köttet för en gångs skull.
Nu blir det Let´s Dance och ostbågar.

Tjingeling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar