onsdag 30 mars 2011

Vem hällde ett ton grus i mina ögon?!

Jag är helt slut, verkligen supertrött.
Har varit på jobbet och det kändes bra att vara där. Erbjudandet vi fick kändes inte så bra tycker jag.
Det är dock tillräckligt bra för att jag ändå måste fundera på hur jag vill gå vidare.
Frågan återstår alltså, stanna eller gå?
Vad vill jag göra egentligen?

Någon som har ett jobb till en tvåbarnsmamma som har tänkt att börja jobba i september.
Flitig, lättsam, öppen, intiativrik.
Kanske lite överambitiös ibland, har svårt att säga nej, lite sådär lagom knäpp men vem är inte det egentligen.

Ja listan kan nog göras lång på alla min bra och mindre bra egenskaper.

Jag kanske borde plugga, men vad ska jag plugga?
Borde jag kanske starta eget, men vad ska jag göra då?

Åhh vad jag önskar att jag var en sådan där smart och superkreativ människa som tar varje tillfälle i akt att hitta på något nytt och spännande och som lyckas vad hon än tar sig för.

Jag trivs på jobbet, eller gjorde innan jag gick på föräldraledighet i alla fall. Nu är det så svårt att veta eftersom att jag befinner mig i babybubblan, inte i karriärsbubblan för tillfället.
Jag har mer koll på vilken konsistens A´s bajs har än vad som är 2011 års prisbasbelopp eller vad förra årets genomsnittliga statslåneränta var.
Det är rätt skilda världar.

Jag hade inte räknat med att behöva fatta några som helst karriärsmässiga beslut under min mammaledighet.

Usch det här kommer verkligen bli en jobbig månad, beslut ska vara fattat 27 april.

Jag har bara ett ord för detta just nu
ÖKENRÅTTA!!!


Lägg märke till mina sjukt mörka ringar under ögonen.

Tur att det är tv kväll så jag kan vara mig själv för en stund när jag umgås med mina vänner på Seattle Grace Hospital.

Tjingeling!


2 kommentarer:

  1. ökenråtta??!!!??? Vad du en gör så kommer det bli super!!! Jag har gjort mitt val och börjar mitt nya liv efter den 30 juni :) Håller på att kolla upp jobb närmare hem och mitt kontrakt går ut den 30 juni så då tar jag semester och sen hoppas jag att jag börjar någonstans här i kommunen :) stooor kram

    SvaraRadera
  2. Låter väl som en förträfflig idé! Skönt att få vara närmre hemmet. Kommer också att vara arbetslös efter 30 juni (fast mammaledig arbetslös då förstås :-) ) om jag väljer att ta erbjudandet. Mycket att tänka på :-S. Kram

    SvaraRadera