tisdag 15 mars 2011

Superduperduktig!!!

Mina grabbar är hemma igen och allt har efter omständigheterna gått bra.
Det är sprickor i lilla tummen och han har nu norra Europas minsta gips.
De som gipsade hade aldrig gipsat en så liten hand någon gång, trist bara att det skulle vara min lilla älskling som var den första, men nu är det som det är.
Faktum är att jag inte ens om jag försöker kan få detta till att vara mitt fel. Jag är ju annars som många andra föräldrar, något av en expert på att klandra mig själv.
Denna gång går nog inte det för det var en ren och skär olyckshändelse. Riktig jäkla otur att det gick som det gick skulle jag vilja säga.
Han var så duktig på sjukhuset, gnällde inte och satt helt stilla både under röntgen och när de gipsade.
M sade att han skulle få handen i ett paket och då får E stora ögon och utbrister -"Pappa ska jag få en julklapp? ". 
Gissa vem som ska få en present i morgon.....

Nu sover han sött i vår säng. Vi vill hålla lite koll på han så handen ligger lite högt i natt.
Just nu känns det som att den största utmaningen är att få han att inte ha fingrarna i munnen så gipset blir vått. När jag sa att han inte fick ha det sa han bara, - "Maaamma sluta nu, lägg av".

Nu har denna händelserika dagen tagit ut sin rätt och jag ska krypa ner bredvid min lilla hjälte och få lite sömn innan den andra vaknar och vill ha krubb.

Take care!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar