tisdag 15 mars 2011

Min tappra lilla kille

Idag var vi hos grannen på playdate. E åkte runt på en bil och så plötsligt brakade det till och han började gallskrika. Soffbordet hade vält och medan jag dumpade A på golvet fick E hjälp av J att komma upp.
Gissningsvis tappade han balansen och tog tag i bordet som då välte.
Han skrek massor och jag tänkte att det var väldans vad han tog i men han blev väl rädd stackarn.
Det verkade inte vara så farligt för när han höll på att bli av med bilen han lekte med så var det viktigare att rädda den än att vara hos mig.
När vi kom upp till oss senare säger han så här - "Mamma jag har ont efter bordet".
Jag frågade var och han svarade tummen och visade. Tummen var nästan dubbelt så stor som den på andra handen. Det blev till att skicka iväg M och E till akuten och nu sitter jag och väntar på dem.
M ringde för ett tag sedan och då väntade de på att få röntga tummen. Han hade druckit alvedon i utbyte mot en Piggelin som han fick av sköterskan så nu lekte han med ett kök som fanns där.
Något säger mig att det är bättre när M är med på sjukhuset för jag tror jag kan smitta av lite nervositet.

Innan allt detta hände och E var tryggt på dagis så var jag och J på vårpromenad. Det kändes som den första riktiga vårpromenaden och jag hoppas på många sådana framöver, inte mer vinter nu.
På en vårpromenad måste man självklart äta glass, man måste äta en av GB´s nya glassar.
Det är viktigt att prova igenom det nya sortimentet vilket jag kommer ta mitt ansvar att göra och guida er igenom.

Först ut var denna nya smaksensation...
Daim Pear

En helt vanlig Daimstrut med Päronglass istället för vaniljglass.
Helt okej smak men ganska tråkig för att vara en Nyhet.

Hoppas på fint väder i morgon så kanske det kan bli en promenad och en ny provsmakning.


Nu hoppas jag bara att min lilla älskling kommer hem snart och att det inte är någon fara med hans lilla tumme.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar