måndag 28 mars 2011

Generös som man är

Så har vi betalat någon annans p-bot.
Jag fick ju en otroligt irriterande bot när jag var och handlade för ett par veckor sedan.
Ännu mer irriterande var det att få en påminnelse om att betala ovan nämnda bot då vi redan hade betalat.
Detta upprörde mig så till den milda grad i fredags att jag fick vräka ur mig min ilska på facebook för att inte stå och skrika fula ord framför barnen.

I dag fick jag då äntligen tag på parkeringsbolaget som då låter meddela att jag betalat någon annans bot.


Den var ju bra, eller kanske inte.
Uppenbarligen har både jag och M slarvat med att titta på boten så ingen av oss har märkt att det var fel registreringsnummer.

Det jag nu helt omöjligt kan låta bli att tänka på är hur det har gått till.
Detta är de möjliga scenarion jag kommit på hittills.

1. P-vakten gjorde fel. End of story!
2. Någon annan fick en bot (uppenbarligen eftersom att den satt på vår bil) och drog helt enkelt en rövare genom att kasta bort vår bot och sätta dit sin egen.
Det var ju en chansning som skulle kunna gå hem, en fruktansvärt grisig sådan, men en chansning.

Om det är scenario 2 kommer den människan bli väldigt besviken för vi kan bevisa att vi betalt vår och då kommer betalningen föras över på vår bil och den andra bilen har en obetald böter IGEN!!! Rätt åt den, rätt åt den. Försök inte lura oss inte....
Å andra sidan om det är scenario 1 kommer någon att bli väääldigt förvånad att få en påminnelse på en bot de aldrig fått. Såvida de inte fick vår bot då, det vet jag ju inte men de har uppenbarligen inte gjort som vi och betalt i alla fall.

Mysteriet med påminnelsen är i alla fall löst vilket är skönt men det känns fortfarande surt att först få en helt onödig bot och sedan hålla på och hävda sig att den är betald och vara tvungen att ta kopior och printa och skicka in och ha sig.

Nu måste jag gå och ta igen mig efter detta jobbiga slit.
Jag måste ta något att äta tror jag, innan A vaknar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar