söndag 17 april 2011

Mörkläggning, Ja Tack!

A har helt missuppfattat när man går upp på morgonen nu för tiden. Strax innan sex började det att kvittras där inne. Jag insåg ganska snabbt att det inte skulle gå att ignorera han. Plan B, upp ge han en liten flaska, tillbaka i sängen och snabbt somna om innan E också vaknar. Den planen sprack också då han hade släppt en mindre katastrof i blöjan så det var bara att ställa sig och mocka och A blev piggare och piggare.
Plan C var att ta med han in i min säng för att han inte skulle väcka E. Och så kanske han skulle somna om där. Plan D tog jag till när jag tröttnat på att bli pillrad på i ansiktet med sylvassa små naglar och det var att ge mer mat för han fick bara lite tidigare. Mat fick han och äntligen fick jag känslan av att det kanske går vägen. Om jag bara har lite tålamod så somnar han nog........ Dunk, dunk, dunk, dunk, dunk, dunk.... "Hej Mamma!" - Hej E!... Hej då sömn.
Nä mörkläggningsgardiner ska handlas omgående, i det här hemmet är det natt klockan sex.....

E var absolut inte färdigsoven, han har redan gått och lagt sig för en tupplur och A har också tagit en ganska lång tupplur.
Jag önskade att båda kunde se ett samband mellan det tidiga uppvaknandet och att behöva ta en tupplur på förmiddagen och på så sätt inse att det är lika bra att sova längre på morgonen. Det är dock inget jag kommer vänta på utan satsar på mörkläggning istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar