måndag 25 april 2011

Söndagmåndag

Idag är det måndag men en röd dag så det blir som en söndag. Mycket förvirrande måste jag säga. Jag kommer tro att det är måndag i morgon så hela veckan kommer att bli skev.
Jag är förstås glad att det är helgdag idag för då har hela familjen varit hemma hela dagen. VI började med att slappa oss igenom mer än halva dagen. Jag skulle få sovmorgon men A var inte helt nöjd med detta och gjorde morgonen så sur som möjligt för M. Bara det faktum att han avverkade 4 bajsblöjor talar sitt tydliga språk om hur morgonen var. Han vägrade gå och lägga sig igen fast tröttheten lyste i ögonen på han. Till slut avbröt M min sovmorgon och då blev A nöjd. Vi måste visst jobba lite på mammigheten tror jag bestämt.
Eftermiddagen har tillbringats ute och med en promenad till Restaurang Gyllene Bågarna för lite glass.
Därefter började vi rensa i förrådet och kom en bra bit på väg, det är långt kvar men vi gjorde en bra början i alla fall.
Middagen är avklarade nu med ett gigantiskt psykbryt hos mig när E i vanlig ordning skjuter tallriken i från sig och säger att han inte vill äta. Efter argsinta hot om att barn som inte äter får åka till sjukhuset och att jag gick med på att mata han så åt han tre portioner med ris och korv (bacon), kycklingen ville han inte ha men det var väl okej då. Ganska bra jobbat av någon som inte ville ha mat måste jag säga.
Det där är en fix idé som han har fått för sig och den gör mig galen på riktigt.

Nu har han fått ny energi och leker som bäst på sitt rum, nu kommer han väl inte gå och lägga sig alls bara för det.

I kväll är det körslaget och jag hejar på Team Gabriel. Eftersom att jag är uppvuxen i Katrineholm så ser jag det som min skyldighet.

HEJA! HEJA!

De har ju den finaste färgen också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar