onsdag 6 april 2011

Dagens sämsta ursäkt...

När jag hade varit och lämnat E på dagis i morse så hittade jag lokaltidningen Mitt i liggandes i brevlådan.
Det verkar som att den kommer kontinuerligt även till oss nu. Vi får väl se hur det går om jag får för mig att sätta in en annons någon mer gång.
Min blick föll genast på en kort artikel på tidningens framsida och jag läste den i hissen på väg upp.
"Kvinna stal kräm ur burkar i butik" lyder rubriken.
Jag citerar nu en bit in i artikeln:
"Kvinnan berättar i domen att hon har känslig hy och därför brukar få prova hudkrämerna i butiken. Men just den här dagen var det mycket folk (som av en händelse, eller, nä kanske inte. AW´s anm.), så hon gjorde lite som hon själv ville. (Nä hä! AW´s anm.) Eftersom hon brukar få testprodukter med, utgick hon från att det även var okej att hon fyllde på egna medhavda burkar med de krämer hon ville prova, så hon tömde fem burkar." 
FEM burkar, som testprodukt. Hur stort fejs har hon egentligen undrar jag.

Detta måste ju vara den sämsta ursäkten ever. Trodde hon själv på att det skulle funka att säga så.
Vad hade hon förväntat sig för svar på det. - Ja ha men var det bara ett prov du ville ha, då är det självklart okej. VI är bara glada att du lämnade kvar de tomma burkarna för då kan vi ju återvinna dem.

Det kanske är det man ska köra på, gå in i en klädbutik, stoppa ner något snyggt i väskan och gå ut.
Om någon undrar vad du gör är det bara att säga - Nä men jag ska bara prova, det är så förfärligt dåligt ljus i provhytten så jag tar hem och testar, det är väl okej.
Eller, gå in i en skobutik, sätta på ett par snygga skor och gå ut med förklaringen - Jag har så känsliga fötter så jag måste få prova att gå ordentligt i dem.
Eller när du är i en matbutik och de har provsmakning av någon produkt som de ganska ofta brukar ha går du fram och tar varan, går ut utan att betala och när någon haffar dig är det bara att säga - Men det var ju provsmakning, då tog jag för givet att det gick bra att ta själv.

Om man nu är så dum att stjäla så är det väl bättre att gå under med värdighet om man åker dit.
Hade hon bara stått för det hon gjorde så hade inget mer hänt, men eftersom att hon kom med denna otroligt korkade ursäkt så fick hon en artikel i lokaltidningen.
OCH hon hamnade i min blogg, vilket kanske inte gör så mycket men ändå.

Nu ska jag göra mig klar för att snart åka in till jobbet och möte med min chef.
Jag får se om jag ska ta vägen förbi Åhléns på vägen hem och plocka lite testprodukter.
Jag har några gamla barnmatsburkar jag kan använda.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar