lördag 23 april 2011

Så kom han då äntligen hem.

Vår älskade M och det var så kul att se glädjen i barnens ögon. Jag trodde faktiskt inte att A skulle bli så glad som han blev. Han är ju så liten och har ingen som helst tidsuppfattning men ändå blev han extra glad när han såg M, det syntes verkligen.

Som alltid när M varit Over there så blir det rena julafton här hemma. E hade beställt en Mamma bil och det fick han. En mammabil är en bil som är lite annorlunda, typ en Beetle eller en Cab.
Detta var den bil M kom hem med och för mig är det ingen Mammabil men den blev godkänd av E och det är ju huvudsaken.

E´s mammabil från LA

Detta fick jag..

Matchande skor, väska och Plånbok från Guess

Två tröjor

Lite modellande, jeansen är också nya.

Jag fick ytterligare två par jeans och det är riktigt skönt för hur hårt det än sitter inne att erkänna så kommer jag ännu inte i mina gamla jeans. Jag behöver byxor om jag säger så.
Skorna jag fick är gudomligt sköna, en chansning att köpa skor men de sitter som gjutet. Som så mycket annat i USA var de superbilliga så M tyckte det var värt att chansa och ingen är gladare än jag för det.

Barnen fick också lite nya kläder, kolla in A´s lilla smäck.
Gulle!!

När vi var i USA förra året köpte vi en tröja till E (vi köpte många men det är en speciell som jag tänker på) och M hittade en likadan till A nu. Jag tycker det är lite gulligt att de har likadana kläder när de är så här små.

A fick också en nalle som han blev väldigt förtjust i.

Vadå får man inte äta den?!

Det är en förmån att kunna handla så billigt. Nackdelen är att det är lätt att bli köpgalen. Det som hindrade mig förra året (många skulle nog säga att jag inte blev särskilt hindrad) var att jag var gravid. Jag hade förmodligen blivit galen på riktigt om jag inte haft en stor mage och det faktum att det var 35 grader varmt. Det är också lätt att bli bortskämd, det är jobbigt att handla i Sverige när man vet hur billigt det är någon annanstans. (Många skulle nog säga att det inte verkar hämma mig så mycket.)

Jag är hur sugen som helst på att åka till New York, undra vad som skulle hända om jag tog med mig några tjejkompisar och åkte dit. En renodlad shoppingresa, skulle vara som balsam för själen.
Jag flippade lite redan -98 när jag var där och då var dollarn högre än nu. Jag skulle inte ha något speciellt men kom hem med en massa användbart.

Det är något magiskt med att handla där, det är nästan som att man får betalt för att shoppa.










1 kommentar:

  1. Vad kul med "julafton" så här i påsktider :) Verkligen helt sjukt billigt med shopping "overthere". Emma har letat studentklänningar här i Sverige och går loss på tusentalskronor, döm om min förvåning när hon hittar samma klänning i USA för 150 kr!! Tur var att en kille härifrån just nu är i Washington hos Japecs och tar den med hem nästa vecka :) Hon kunde då kosta på sig 2 klänningar med den nätta slutsumman på 396 kr! Sånt blir jag glad av :):) // Faster Mangs

    SvaraRadera