måndag 11 april 2011

Det kan inte vara värt det

Jag sitter och tittar på programmet Total Blackout på kanal 5.
Det kan vara det sjukaste och samtidigt det roligaste jag sett, någonsin.
Vem kom på den galna programidén.

För er som inte sett programmet eller trailer för det kan jag berätta att det är  deltagare som gör olika saker i totalt mörker. De skulle dansa limbo i mörkret och limbostången var strömförande så de skulle få en stöt om de slog i. Det deltagarna inte visste var att det inte fanns någon strömförande stång men det var sjukt kul att se att de trodde att de fanns det.

Nu ska de in och gräva runt i lådor med en massa saker som ormar som är riktigt vidrigt, dockor inte särskillt läskigt egentligen, råttor som är småvidrigt och en levande människa som jag antar ska hoppa till och skrämmas.

Det som skulle kunna vara det sjukaste av allt är att de gör detta för 25 000 kr. 25 000 kr är inte så mycket pengar och definitivt inte tillräckligt för att utsätta sig för detta. Allt blir ju asläskigt i mörker och dessutom är det hyfsat förnedrande att det sedan visas på tv när man skriker i panik för att någon häller badankor över en.

Det är såååå kul :-D

Nu ska jag fortsätta titta när de går på lina 10 meter upp i luften fast egentligen är det en bräda som ligger direkt på marken.
Nämde jag att det är såå pinsamt, förnedringstv på hög nivå. Det är dock kul att se vad man kan få folk att tro bara genom att helt enkelt säga att det är på ett speciellt sätt och så litar de blint på det bara för att de inte ser något.

Jag vet iof hur läskigt det är när det är kolmörkt för det har jag varit med om. Vi hade konferens på Kolmården och jag blev inföst i aphuset och fick gå en hinderbana i mörkret och det var helt enkelt apäckligt och jag började hyperventilera så jag nästan svimmade.

En annan premiär som börjar fem i tio på samma kanal är Nittileaks med Filip & Fredrik och det måste jag också se. Ikväll blir det TV för hela slanten.

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar